Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2012 01:12 - За бога, братя, не сключвайте договор с MaxTelecom
Автор: svilen75 Категория: Технологии   
Прочетен: 14270 Коментари: 14 Гласове:
8

Последна промяна: 22.03.2012 01:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

На 29.01.2012 реших да подпиша договор за интернет достъп с MaxTelecom.

Направих това в магазин на Internity. Служителят там очевидно не беше запознат изцяло с условията на компанията, която представлява и ми каза, че за услугата, която съм избрал (20 лв на месец за 8 mbps) се полага USB модем. Оказа се, че има само два дена за ползване гратис, преди да реша дали ще ползвам договора или ще се откажа. Имам някакъв спомен, че по закон срока е седем дена, но не ми се разправяше. Е, оказа се, че два дена са прекалено малък период, защото нямах време да събера достатъчно впечатления.

Впоследствие започнаха проблемите. След няколко дена връзката стана толкова слаба, че интернет просто нямаше. Резултата от използването на услугите на MaxTelecom през първия месец на ползване беше 20 лв за месечна такса, поне 10 лв отгоре към сметката ми за телефон за разговори с техни служители и над 20 лв за такиста, за да мога да изпратя файлове по интернет от друго място. Изхабените нерви няма как да се калкулират, а „поздравите” за майките, лелите и братовчедките до трето коляно по адрес на MaxTelecom са си за тяхна сметка.

Но това не беше единствения проблем. Оказа се, че устройството на MaxTelecom не е напълно съвместимо с моя компютър. Докато е включен USB модема аудиото на компютъра не работи и няма никакви други звуци, освен системните. Не стига това, ами час след включването на копютъра устройството показва, че е свързано с интернет, само, че не отваря никакви страници. Решението е единствено рестартиране. И пак за около час има интернет, а после отново рестартиране ... след третото вече не е толкова забавно! Преинсталирах компютъра, но проблема с устройството остана.

Посетих офиса на MaxTelecom в Гранд  МОЛ Варна, но очевдино девойчето там беше квалифицирано само да украсява щанда и да събира парите на „абонатите”. Последва онлайн кореспонденция, която представям на вашето внимание, за да добиете представа за отношението на тази фирмичка към техните абонати. За съжаление не пазя първото ми писмо и няма как да публикувам разговорите със служителите на MaxTelecom, но ще разберете за какво става дума.

 

Писмо 2:

 

Здравейте (отново), MaxTelecom,

 

Вчера (19.02.2011) ви написах писмо, в което надълго и нашироко ви описах „невероятните ползи” и проблеми, които имам от това да съм ваш абонат.

Днес преди около няколко часа ми се обади ваш служител. М/у другото на три пъти говорих с ваши служители, единият се казваше Николай, доколкото си спомням, а другия – Павел. Може да прослушате разговорите, нали затова ги записвате. Те не са виновни вашите служители, но в крайна сметка нали затова сте ги сложили на тези позиции.

 

Та по същество – Николай ми се обади да ми съобщи, че мога да отида до офиса ви в Метро – Варна, за да получа ново устройство DSL. Държа да отбележа, че за мен няма никакво значение какво е устройството, важното е да се рашат проблемите ми с компютъра при позлването на ваш интернет, за които подробно обясних в предното писмо.

 

Интересуваха ме три въпроса:

 

Първият е дали със смяната на устройството ще се решат проблемите. Естествено Николай не беше запознат с писмото ми, респективно с проблемите, та трябваше отново да ги описвам. Отново надълго и нашироко. Но както и да е, това е най-малкия проблем. Заедно с него стигнахме до извода, че ще се решат ... МОЖЕ БИ!!!

 

Втория ми въпрос беше за таксата – остава същата.

 

Дотук добре. Но при третия въпрос се оказа, че има проблем – трябва да подпиша нов договор за една година ... !!!???!!! И този месец и половина с вас, изпълнен с толкова проблеми отива на вятъра. Било ново устройство, нова услуга – нов дооговор. Аз бих казал НОВИ ПРОБЛЕМИ. Фирмена политика, така ми беше обяснено. За още десет месеца и половина, които остават от сегашния ми договор плюс още месец и половина. При други условия този месец и половина не би бил проблем, но при сегашните ... А и в крайна сметка въпроса е принципен. След това говорих с Павел. Оказа се, че ако сключа новия договор не мога да ползвам двата дена, през които мога да се откажа от вашите услиги !!!???!!! Е, нали беше нов договор. Или когато е във ваша полза – договора е нов, но когато не е във ваша полза – аз съм стар клиент !!!???!!!

 

MaxTelecom, аз не идвам при вас като доволен клиент доброволно да мина на нов план и съответно доброволно да удължа срока на обвързаност с вас. Решението да мина на ново устройство е ваше. Решение, което е в резултат на проблеми с ваше устройство, независимо, че това устройство работи на лаптопите във вашите офиси. Никой не е казвал, когато подписвах договора какъв компютър трябва да имам, за да ползвам ваш интернет, както и с какви драйвери. Напомням, че извърших разходи за преинсталация, но след нея проблема с вашето устройство отново прави проблеми. Преинсталация, за да съм сигурен, че проблема не е в компютъра, а в съвместимостта на компютъра с вашето устройство. Всяка една НОРМАЛНА компания не само би решила проблема с устройството, а и би ме компенсирала. Не търся компенсация, искам чисто и просто нормално решение. А вие какво ми предлагате – смяна на устройството, но с удължаване на обвързаността ... извинявайте, но за мен това не е нормално решение.

 

Надявам се до края на работната седмица (Петък – 23.02.2012) да ми предложите взаимноизгодно решение. За мен изгодно решение е компютъра ми да бъде свързан с интернет без да се налага да го рестартирам през един час и да имам звуци, докато съм свързан с интернет с ваше устройство. На цена, която съм договорил и за срок, който съм договорил първоначално. Това е, много е просто. Как ще стане – смяна на устройство или друго – не е мой проблем, аз направих достатъчно. Прекратяване на договора по взаимно съгласие с плащане от моя страна на използвания до момента интернет и освобождаване от остатъка от договора също е решение.

 

В предното писмо написах, че не смятам да правя повече усилия. Е, промених си решението, готов съм да направя. Ако до 23.02.2012 не получа адекватна реакция от ваша страна първото усилие, което ще положа е да напиша още една жалба. Но този път адресирана не до вас, а до Комисията за защита на потребителите. Следващите усислия, които ще направя е да опиша всичките тези неща, които ми се налага да търпя откакто съм ваш абонат във всякакви форуми в интеренет, които касаят MaxTelecom, фейсбук, сред моите познати и т.н.

 

 

Писмо 3

MaxTelecom, днес получих следното писмо от вас:

„Изх. N 43 / 21.03.2012

Относно Вх.N 60 /20.03.2012

 

Уважаеми г-н Стойчев,

 

Във връзка с Ваше писмо от вх.N 60 /20.03.2012 Ви уведомяваме, че съгласно т.9.9 от Общи условия за уреждане на взаимоотношения между Макс Телеком и потребители на Интернет услуги, Макс Телеком не носи отговорност при неумение от страна на абоната / потребителя да ползва услугите, както и поради повреда, предизвикана от неправилна експлоатация на всякаква техника и оборудване, ползвани от абоната / потребителя във връзка с услугата.

Въпреки това, в израз на добрата ни воля и отношение към нашите клиенти беше проведен тетст, като информацията, предоставена от Вас, както и от теста на устройството на друг компютър, където услугата е работела нормално, води до заключението, че проблемът с аудиото не е причинен от неизправна работа на USB модема от Макс Телеком. И съгласно цитираната по-горе точка Макс телеком не носи отговорност за проблемите с Вашият компютър.

За да Ви уверим, обаче, в доброто си отношение към Вас, като наш клиент ви предлагаме да преминете на услуга с позлване на MaxDSL, като смятаме, че при използването на модем вместо ISB,  проблемът с Вашият компютър, по всяка вероятност, няма да се проявява.

Смяната на устройството Ви с MaxDSL може да стане единствено според условията, които вече Ви бяха разяснени, а именно сключване на нов едногодишен договор без тестов период.

Благодарим Ви за избора Ви на „Макс Телеком” ООД като Ваш оператор и Ви уверяваме, че компанията ни прави и ще продължи да прави всичко възможно за разширяване на мрежата си и подобряване на предоставяните услуги

 

Повече информация може да получите от Отдел „Обслужване на клиенти” на телефон 0999111.      

 

С уважение,”

 

Отговорът ми е абзац по абзац:

„Във връзка с Ваше писмо от вх.N 60 /20.03.2012 Ви уведомяваме, че съгласно т.9.9 от Общи условия за уреждане на взаимоотношения между Макс Телеком и потребители на Интернет услуги, Макс Телеком не носи отговорност при неумение от страна на абоната / потребителя да ползва услугите, както и поради повреда, предизвикана от неправилна експлоатация на всякаква техника и оборудване, ползвани от абоната / потребителя във връзка с услугата.”

Много ми е чудно, MaxTelecom, как разбрахте, че не умея да ползвам интернет??? Или пък устройства, вкл. и вашето??? Как разбрахте, че устройството ви е повредено от мен??? Освен това никъде в така обичаните от вас и цитирани „Общи условия” не виждам термина „умение”!!! От друга страна, обаче, чета следното в прословутите ви Общи условия:

„7.1. Макс Телеком се задължава да предоставя услугите в съответствие с сключените договори с абонатите, както и настоящите Общи условия. В случай на покупка на „Включи и ползвай”/”Plug and play”, Макс Телеком предоставя пакета на абоната, заедно с информация относно инсталацията на услугите,

7.4.    Макс Телеком се задължава да предоставя на абоната / потребителя всички необходими технически и експлоатационни предписания, които гарантират правилно използване на услугите.

………………….

 

Въпреки това, в израз на добрата ни воля и отношение към нашите клиенти беше проведен тетст, като информацията, предоставена от Вас, както и от теста на устройството на друг компютър, където услугата е работела нормално, води до заключението, че проблемът с аудиото не е причинен от неизправна работа на USB модема от Макс Телеком. И съгласно цитираната по-горе точка Макс телеком не носи отговорност за проблемите с Вашият компютър.

Кой е казал, че устройството не работи? Кой е казал, че моя компютър има проблем??? Включвал съм го в мрежите на други оператори и компютъра ми няма проблемите, който имам при използването на вашето устройство. Това, че устройството е работило на лаптоп във ваш офис не означава, че работи добре на всички компютри. В офис на бившия ми работодател има компютри, които са с абсолютно същите хардуерни характеристики като моя. Още утре мога да взема един от тях да тествам на него устройството (уви не мога да занеса вашето устройство в офиса, защото имате „перфектно” покритие във Варна, вече съм пробвал). И какво ще стане, ако устройството и на втори компютър не работи както трябва???

Очевидно за всички е, че проблемът е в съвместимостта на компютъра с устройството ви. Но никой, абсолютно никой от MaxTelecom не е споменавал на какъв компютър трябва да се използва устройството, за да няма проблеми. От друга страна никой от  MaxTelecom не казва какво трябва да направя, за да нямам проблеми (погледнете отново т. 7.4. от общите ви условия). Очевидно е, че дори да занеса компютъра си в офис на  MaxTelecom няма квалифицирано лице, което може да оправи проблема. Отново напомням, че преинсталирах компютъра си. Не, че се е налагало, а само, за да изчистя всички съмнения, че проблемът  е в моя компютър, а не във вашето устройство. След преинсталирането проблемите си останаха. И освен с аудиото има един по-голям проблем – след около час работа устройството показва, че компютъра е свързан с интернет, но не може да отвори никаква страница. Решението е единствено рестартиране. Отново за около час и после пак спира да отваря интернет страници – бях го написал в предните писма. Представете си какво е да трябва да затвориш всички файлове, върху които работиш, за да рестартираш компютъра си, за да имаш интернет.

 „7.5. Макс Телеком се задължава да осигурява предоставянето на услугите  си, 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата в зоните на обслужване на мрежата. Прекъсване е допустимо само в случаите на форсмажорни обстоятелства по смисъла на чл. 306, ал. 2 от Търговския закон.”

Очевидно това условие не е спазено, и то поради проблем със съвместимостта на компютъра ми с вашето устройство. Съвместимост, която е ВАШЕ ЗАДЪЛЖЕНИЕ, щом трябва да използвам ваше устройство без да съм предпреден, че може да има подобни проблеми!!!

„За да Ви уверим, обаче, в доброто си отношение към Вас, като наш клиент ви предлагаме да преминете на услуга с позлване на MaxDSL, като смятаме, че при използването на модем вместо ISB,  проблемът с Вашият компютър, по всяка вероятност, няма да се проявява.

Смяната на устройството Ви с MaxDSL може да стане единствено според условията, които вече Ви бяха разяснени, а именно сключване на нов едногодишен договор без тестов период.”

Да, и аз мисля, че ще се оправят проблемите. Може би, няма как да съм сигурен на 100%. Можете ли да го гарантирате? Ами ако пак имам проблеми? Ще съм увеличил договора си с вас за още месец и половина без да имам гаранция, че няма да имам отново същите проблеми.

Тук е мястото да цитирам още една точка от Общите ви условия:

 „4.2. Абонатът има право да променя абонаментния си план, да ползва допълнителни услуги и/или да се откаже от някои услуги, предлагани от Макс Телеком.  Абонатът, подписал срочен договор, може да промени използвания пакет, като подпише нов договор за същия срок.”

Аз разбирам тази точка да мога да подпиша нов договор за СЪЩИЯ срок, т.е. до датата на изтичане на първоначалния договор, а не отново за същия срок (една година), считано от датата на промяната.  Вие може би го тълкувате по друг начин. Но как ли ще го изтълкува Комисията за защита на потребителите???

И тук има една важна подробност. Аз не искам доброволно да променям условията и да сключвам нов договор. Това е ВАШЕ ПРЕДЛОЖЕНИЕ в отговор на проблемите на съвместимостта на вашето устройство с моя компютър. Съвместимост, която е ВАША ОТГОВОРНОСТ!!! Както вече споменах – за мен няма значение какво е устройството, важното е да работи!!! И във връзка с това вашето „добро отношение” ми изглежда като добро прецакване на абонатите от ваша страна. Защото изгодата от това „решение” е изцяло ваша – задължавате ме с месец и половина да удължа договора си с вас, а в крайна сметка аз ще получа (евентуално) това, което по договор ми се полага още от самото начало на сключване на първоначалния договор – качествен достъп до интернет (което включва и устройство, което работи и е съвместимо с моя компютър). Нещо, което вие досега не изпълнявате и освен, че не вземате никакви мерки за отстраняването на проблемите, ами и имате наглостта да искате да увелича срока на договора.

„Благодарим Ви за избора Ви на „Макс Телеком” ООД като Ваш оператор и Ви уверяваме, че компанията ни прави и ще продължи да прави всичко възможно за разширяване на мрежата си и подобряване на предоставяните услуги”

По отношение на избора си в момента съм с усещането, че съм бил заблуден. И далеч не оставам с впечатление, че правите всичко възможно за подобряване на предоставяните от вас слуги и сервиз. Разширяване може би да, но подобряване ... колко ли сте били зле преди време, за да сте на това положение в момента, в което услугите ви са повече от незадоволителни !!!???!!! Има едно правило в маркетинга – един недоволен клиент е равен на седем доволни. Но очевидно за вас удовлетвореността на вашите клиенти няма никакво значение.

Отново ви уведомявам, че ако до Петък (23.02.2012) не решите адекватно проблемите ми във връзка с изпозлваните от вас услуги първото нещо, което ще направя в началото на следващата седмица е да напиша жалба до Комисията за защита на потребителите.

П.С. Когато започнах да пиша това писмо можех да отвярям интернет страници. В момента не мога. Сега се налага да запиша писмото като текстов файл, да рестартирам компютъра, за да мога след това да го изпратя ...

Поздравявам ви, MaxTelecom, уникални сте, нямам думи ...

 

Сега с интерес очаквам техния отговор. Но като виждам как върви диалога се очертава другата седмица с още по-голям интерес да очкавам отговора на Комисията за защита на потребителите по жалбата, която ще изпратя, ако от въпросната фирмичка не започне да се отнася сериозно с абонатите си.





Гласувай:
8



1. анонимен - За бога, благодарим за предупре...
22.03.2012 16:03
За бога, благодарим за предупреждението да не сключваме договор с Маркс-теле-кон!

цитирай
2. svilen75 - Да "докладвам" за ра...
27.03.2012 18:32
Да "докладвам" за развитието на случая.
От фирмата в ми се обадиха в Петък (23.02.2012), че мога да сменя устройството при условията, които аз изисквах. А именно - без подписване на нов договор и с продължителност на договора до датата, до която беше подписан първоначалния договор. Уговорихме се това да стане на щанда им в Метро. Служителя там беше предупреден и всичко мина благополучно. С новото устройство проблемите изчезнаха, както и се очакваше. Но и да бяха останали, ако с второ устройство имах същите проблеми, то очевидно вината нямаше да бъде в МаксТелеком и нямаше как да имам отново претенции към тях. По този въпрос за замяната на устройствата нямахме принципни спорове. Въпроса беше при какви условия да стане смяната на устройствата. Радвам се, че от МаксТелеком са преосмислили своята позиция и не се стигна до жалби до Комисията за защита на потребителите и т.н. Надявам се моя случай да остане единичен що се касае до несъвместимост на устройствата им с компютрите на потребителите, но се надявам да не остане единичен по отношение на решаване на проблеми на абонатите им. И дано това да става по-бързо и да не се налага да се излиза в публичното пространство, за да се вземат мерки от страна на МаксТелеком. Предполагам, че бързото и принципно решаване на всеки спор е във взаимен интерес и за двете страни. Един потребител с решен проблем без излишни нерви би бил много по-доволен дори потребител без проблеми, когато се види адекватна реакция и добро отношение от страна на фирмата. От което в крайна сметка печели самата фирма.
цитирай
3. анонимен - Относно: Обявен за национално издирване.
01.08.2012 12:07
mnogo dobra zastita da bade vinagi taka
цитирай
4. анонимен - Пешо
24.08.2012 21:04
фирмата е пред фалит, не са плащани заплати от 4 месеца, ежедневно се спират базови станции поради неплатен пренос от поддоставчици.
в никакъв случай не ходете да работите там, нито предплащайте месечни такси!!!
цитирай
5. анонимен - Абсолютно некоректна фирма. От м. ...
04.09.2012 14:15
Абсолютно некоректна фирма. От м.Февруари имаме монтирана станция в гр.Сливен и до ден днешен нямаме никакво постъпление относно заложения в договора наем .
цитирай
6. анонимен - re
07.09.2012 16:02
специални благодарности на автора. днес бях решил да сменя интернет доставчика от Виваком(поради подобни проблеми) с МаксТелеком. Е,явно няма да се получи! Ще търся друг доставчик.
цитирай
7. анонимен - Ужасно качество на нета, безпричинен тормоз от фирма за вземания от тяхно име....
20.09.2012 17:03
Тези проблеми при тях са отдавна и явно нищо не се е променило. Почти същата сага имах и аз - в центъра на голям град, в нормален средностатистически апартамент сигнала никакъв го нямаше. Сменяхма устройства, сменяха абонаментни планове, така откарахме две години докато ми писна и прекратих договора.

Обаче ... две години след като договора свърши и старателно си платих всички сметки, въпреки че последните 6 месеца беше невъзможно да ползвам този нет, сега ми звънат от фирма за събиране на дългове, щото им дължа още 60 лева. И това при положение, че през тези години нямам никакъв контакт с тях, за да изясним проблема. Супер нагло при положение, че с едно обаждане по телефона можехме да изясним въпроса, незевисимо дали това е тяхна грешка или моя. Отделно че нито писмо по пощата получих, нито мейл.

Думи нямам за такова отношение! Наистина, ако имате избор, не им ставайте абонат, а ако вече сте направили тази грешка, искайте документ, че всички финансови отношения са приключени при прекратяване на договора.
цитирай
8. анонимен - Същия проблем.
01.10.2012 15:12
Здрасти , аз съм със същия проблем ,но не мога да си разваля договора с тях.Дай някакъв начин за контакт с теб за да поговорим. Емейл - скайп.
цитирай
9. анонимен - PROBLEM S MAXTELECOM
03.10.2012 08:58
имам подобен проблем с тях от вече 7 дена телефона не работи в началото беше само с фиксираната мрежа а от вчера и към всички оператори ...... обаждам се на 0999111 и ми обясняват че имат технически проблем който "отстраняват" ...е да ама нали е необходимост ..а всъщност имам 2 номера към тях и сметките които плащам всеки месец не са никак малки .... е да ама няма услуга от тяхна страна.
сега ако трябва да избирам със сигурност няма да са те.
освен това съм абонат от 2 години ....... "лоялен" ама те колко са лоялни не е за приказване ......
цитирай
10. анонимен - Аз пък съм много доволен от макст...
14.10.2012 10:03
Аз пък съм много доволен от макстелеком :) преди година и половина ми спряха нета за 3-4ч. по тяхна вина,и за това ме обезпечиха 1месец без месечна такса,като ми свърши едногодишния договор, преподписах нов за две години,на всеки трети месец без такса,за лоялност към тях,услугите които ми предлагат ме удовлетворяват,бързо и адекватно реагират ако имам проблем с нета. :)
цитирай
11. анонимен - Max telekom
20.10.2012 12:18
az sum ot purvite glupaci polzvali uslugite im.Tova e podobie na i-net dostav4ik
цитирай
12. анонимен - телефония от макс телеком
21.10.2012 20:45
Имам инсталиран софтуерен телефон. От месец и нещо не мога да избирам нищо от фиксираната мрежа на Виваком. На тоя телефон разчиташе и брата на съпругата ми, да си звъни от чужбина в България. Имали били технически проблем. Имам познати във Виваком, отрязани са за неплатени сметки. Добре, че не се набутах да им ставам абонат на договор, миналата година мислех да взема интернет от тях. Хора, не се прекарвайте с тия!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
13. анонимен - Не плащат
23.10.2012 14:48
Макс телеком са ни наематели и не са ни плаащали от м,Април-в края на месеца ще демонтираме станцията им и с парите от продажбата и за скраб смятаме да си покрием разходите а разликата ще им преведем.Така,че който има да взема-след 31.10.2012
цитирай
14. svilen75 - Извинявам се, че не отговорих по...
28.10.2012 19:31
Извинявам се, че не отговорих по-рано, чак сега виждам коментарите.
За да бъда максимално коректен ще спомена, че откакто в крайна сметка Макс-а решиха да спазят първоначалното споразумение - оттам нататък не съм имал проблеми. Но с едно уточнение - аз ползвам тяхната услуга на персонален компютър, т..е. преди всичко на един адрес и много рядко местя устройството. И това, че аз нямам проблеми, не означава, че други потребители не може да имат проблеми. Изпитал съм го на гърба си и знам какво е.
Иначе, незвисимо дали става дума за Макс Телеком, Виваком или която и да е друга фирма, ако някой има претенции, че те не си спазват договора - има един начин на действие:
1. Кореспонденция с тях.
2. Писане на коментари в публични форуми.
3. Заплаха с Комисията за защита на потребителите.
4. Ако всичко това не помогне или пък не ви се занимава с горните стъпки - директно жалба към тази комисия.
Ако някой иска да се свърже с мен - svilen75@gbg.bg
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svilen75
Категория: Забавление
Прочетен: 240048
Постинги: 68
Коментари: 153
Гласове: 343
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930