Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2010 04:30 - Жертвения агнец на противопоставянето лекари - полицаи.
Автор: svilen75 Категория: Политика   
Прочетен: 3036 Коментари: 9 Гласове:
8

Последна промяна: 05.12.2010 04:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Много сме добри. Всички сме добри. И аз, и ти, и всички наши роднини, приятели и познати сме много добри. Но сме най-добри, когато има някой Лош, когото да посочим – Той е Лош. Нещо като антипод на нас, добрите.  Тези дни Лошите не са някои отявлени престъпници, а четирима лекари от Горна Оряховица. Четирима от тези, които би следвало да са Най-Добри. (18+) Зловещите СРС-та проговориха http://www.dnes.bg/obshtestvo/2010/12/03/18-zloveshtite-srs-ta-progovoriha.105444 Ще започна с уточнението, че и лекарите са хора. Да си доктор е професия. Но на първо място това е призвание, естествено. Много се изписа за лекарите напоследък. И всеки го е изпитал на гърба си - отиваш при личния лекар с надеждата да те излекува или да те изпрати при специалист, а той не ти дава направление. Защо ли??? Лош, лош доктор ... Да, да, ама не, нещата са доста по-сложни. Те са още по-дълбоки - не стига, че доктора е лош и от злоба не ти дава направление, ами и те третира като стока – струваш, може би 900, или хиляда лева… докато в същото време Здравната каса, защитявайки теб, го глобява за надхвърлен лимит за издадени направления, а Дянков закрива болници, справедливост трябва да има … Не случайно написах, че да си лекар е професия. Защото както във всяка професия и тук има лаици, които са попаднали случайно в системата. Има и лекари, които са родени по-скоро за търговци, за които клетвата, положена пред финикийските знаци е по-свята от Хипократовата.  Но също така има и има абсолютни професионалисти, за които човешкия живот и здраве са на първо място. Дори пред техния собствен личен живот и най-вече психоческо здраве. Лекарската професия е една от най-травмиращите. И от собствен опит съм се убедил (а в същото време и втрещен, разбира се като всеки обикновен човек) от цинизма на някои лекари. Случайно или не почти винаги това са били едни от най-големите специалисти. Всичко си има своето обяснение. Може и да не ми харесва, но ... не знам за вас, но аз лично предпочитам да се доверя на циничен специалист, отколкото на вежлив и сълзлив добряк, но посредствен лекар. Както и да е, въпроса за лекарите и това дали са хора е доста обширен. Но да се върнем на случая с бебето в Горна Оряховица. Трябва да се признае, че в момента са намесени и едни други фактори, освен чисто медицински и правни. А именно - политически. Едва ли може някой да отрече, че сегашното правителство се противопоставя най-силно точно срещу хората на интелектуалния труд, вкл. лекарите. И настройва народа срещу тях. Как най-лесно? Разбира се - чрез случай като този в Горна Оряховица, паснал като от небето, засенчващ разследването на далавери в същата болница. И разбира се, изкарва на преден план любимия на всички Цветан Цветанов и неговите подопечни, представящи неопровержими доказателства. Съчувствам на майката и нейните близки. Да, разбира се, думите, разменени м/у лекарите са ... меко казано потресаващи за обикновения човек, на когото не му се налага да се бори за човешки живот всеки ден. При това в много случаи с предизвестен край, но въпреки това да продължава да се бори до последно. Само, че дори да сме готови да оправдаем държанието на докторите, в един момент изкачат едни четирима лекари, които не само, че не са направили нищо да спасят един живот, а напротив, дори са готови да го отнемат. И тук на сцената излизат Добрите и изкарват за доказателства едни разговори, записани със СРС-та, които след като ги чуе всеки нормален и обикновен човек е нормално да се стъписа. А след това да се разгневи. Разговори от СРС-та, които по принцип трудно се разсекретяват дори след процес, да не говорим за течащо в момента разследване. Разговори, извадени от контекста. Доказателства, които са изкарани още преди основното доказателство – експертизата на съдебните лекари. Тълкувани от неспециалисти … Подробности. Важното е, че лекарите вече са осъдени от всички нормални и обикновени граждани, които освен, че не са си получили заветното направление, ами и вече отиват при лекаря си с нагласата, че отиват не за спасение, а в качеството си на  жертвен агнец. Не искам да избързвам. Не съм нито лекар, нито съдия, за да кажа дали четиримата лекари от Горна Оряховица са виновни или не. Аз лично не мога да ги съдя за жаргона и цинизма в техния изказ. Не е работа и на съдията да го прави. Но явно всички останали смятат, че е тяхна работа. Тук говоря за начина, по който се представя случая в обществото. Едва ли има друг такъв случай, при който с такава бързина да се разсекретяват СРС-та.  Лошо няма. Въпросът е: защо се прави. Защо ли??? … Няма значение защо, важното е какво са казали лекарите помежду си. Важното е, че се изкарва на преден план как говорят лекарите (а оттам – априори те са виновни), а не дали са си свършили съвестно работата, дали има лекарска грешка, дали са компетентни или не (и ако не са – кой е виновен тези лекари да са лекари и да са там – в болницата). И най-вече – дали са извършили всичко това, за което ги обвиняват умишлено. Пак подчертавам, не съм лекар, не съм съдия, не съм дори полицай. Опитвам се да се абстрахирам от жаргона с който говорят лекарите (знам, че според  доста хора не съм прав, но това е моята лична позиция) и се опитвам да разсъждавам над самия казус. И два въпроса не ми дават мира. Първият въпрос е: Защо? Защо четирима лекари, които са призвани да спасяват живот (а съм убеден, че в цялата им досегашна практика те са го правили) умишлено ще се опитват да сложат край на живота на едно бебе. НА ЕДНО БЕБЕ. ??? Защо? Няма мотив. Ама никакъв. А всеизвестно е, най-вече за полицаите, че само психарите действат без мотив. Очевидно тези четирима лекари, въпреки арогатността си не са такива. Защо? Остава версията за лекарска небрежост. Но Цветанов обяснява и ни убеждава надълго и нашироко, че лекарите са действали умишлено, точно за да прикрият първоначална лекарска небрежност. Ето, има мотив. Но трябва да си по-изрод  и от психар, за да се опиташ да заличиш грешката си, вместо да се опиташ да я поправиш. При това пред  толкова много свидетели – санитарки и т.н. Вторият въпрос е: В продължение на часове според думите на Цветанов горкото бебе се бори за живота си, а лошите лекари се опитват всячески да осуетят намеренията му. Дори най-нагло се хилят помежду си. И през цялото време това става под зоркия поглед (слух, де) на СРС-тата.  М/у първия първия цитиран разговор в 14,44 в който се разбира, че детето е още живо до последния в 16,10 има 24 минути. Очевидно този в 14,44 не е първият, в който се говори за бебето и вече се знае, че един живот е в опасност. Та въпросът ми е: Какво са правили през това време хората, които са подслушвали? Защо не са влезли в болницата и не са извикали специализиран екип, за да спасят детето??? Чакали са да се извърши деянието, за да могат после да съдят лекарите ли? И ако е така, това не ги ли прави точно толкова аморални, колкото обвиняемите. Нима цената на един успешен съдебен процес във време на противопоставяне на правителство срещу лекари е живота на едно бебе? Някой ме беше контрирал в коментарите под статията в днес.бг, че разговорите са се записвали и после се прослушвали. Ако е така, то е доста съмнително как не са били прослушани тези разговори, когато е могло да се направи нещо за живота на това бебе и последвалата експедитивност при арестите, обвиненията и медийното представяне след като вече нищо не може да се направи за най-главния участник и потърпевш в случая. Струва ми се, че доста от фактите не са представени на обществото. И тогава идва въпроса – защо са представени точно тези факти, които са представени в момента? Подчертавам – не искам да прибързвам и да оненвинявам четиримата лекари от Горна Оряховица. Дори и реакциите на полицията и на Цветанов да не са най-адекватните и морално обосновани, дори и лекарите да не са действали умишлено, а поради небрежност – те би трябвало да си понесат последствията. А ако са изрядни – да си получат извиненията.  Но не мислите ли, че в този момент е малко рано да викаме „Разпнете ги”? А и дори да са виновни лекарите – нормално ли е поведението на Вътрешния министър и подопечните му в медийните си изяви? Мисля, че случая трябва да се разгледа доста по-обстойно и всеобхватно преди да си вадим каквито и да е било изводи. И да не слагаме инертно етикети на лекарското съсловие, защото от това зависи политиката, която води не само това, а всяко правителство спрямо здравната система. А от това страдаме всички ние.  В заключение искам да изразя съболезнования на майката и близките. И дано истината излезе наяве и виновните/невинните или да си понесат наказанието, или да получат оправдание. Всеки за своите постъпки - и обвинените, и обвинителите. Наказание, както от съда, така и морално.



Гласувай:
9



1. анонимен - А на мен ми се къса сърцето
05.12.2010 06:18
;-(
цитирай
2. andrei - Акцентираш на неща,които
05.12.2010 07:00
не са съществени в момента.Същественото е не кой от коя партия и защо сега а не вчера си е свършил работата,а цената на човешкият живот и деградацията на лекарите в търговци на смърт.Изказваш се витиевато,което не ти прави чест!И на мен ми се къса сърцето и душата от стореното и затова не приемам подобни драсканици.
цитирай
3. svilen75 - И на мен ми се къса сърцето. На кой ...
05.12.2010 12:58
И на мен ми се къса сърцето. На кой нормален човек няма да му се къса сърцето, когато си замине човек, да не говорим за бебе. Но въпросът е какво правим. Кой е виновен. И дали има виновен. И как се доказва една вина. Мен не ме интересува кой от коя партия е, интересува ме кой какво прави. Нека да оставим настрана политическите внушения, как толкова бързо се изкарват в медийното пространство едни СРС-та и т.н. (макар, че според мен този въпрос е много, ама много важен, защото така се определят нагласите в обществото, а отттам това влияе и на живота на всеки от нас). Да се съсредоточим върху конкретния казус. Но нека не съдим или хвалим предварително. Нека да разгледаме въпроса от всички страни. Абсолютно от всички. Защото, ако не го направим, ако оставим въпроси без отговори, то откъде сме сигурни, че сме взели правилното решение. Затова задавам тези два въпроса. Защото нещо в цялата история не ми се връзва ...
цитирай
4. анонимен - Аз съм категоричен.
05.12.2010 14:55
Със здравето не може да се търгува. Ако ще на лекарите да им плащат най-големите заплати, здравеопозването трябва да е безплатно и еднакво за всички хора! Категорично. Също и средното образование.
цитирай
5. svilen75 - Почти съм съгласен с теб. Всъщност ...
05.12.2010 15:03
Почти съм съгласен с теб. Всъщност според мен лекарите трябва да получават най-големите заплати. И да има контрол, естествено. За да не могат, а и да нямат стимул се поддават на изкушенията на фармацевтичните компании. За да могат да се освободят от екзестенциалните проблеми и да се съсредоточат върху важното - живота и здравето на хората. А обикновения гражданин да има достъп до качествени медицински услуги. Макар, че това е много трудно осъществимо. Особено във време, в което правителството вади 1,5 млрд лева от резерва на Здравната каса и ги дава на Републиканския бюджет същото това правителство да си ги харчи. Пари, които са излезли като здравни осигуровки от всички нас. И точно по това време излиза наяве случая в Горна Ораховица. Но при него не става въпрос за всичко това, нали. Или може би се лъжа? Може би точно затова става въпрос. Защо да даваме пари на лекарите, след като те убиват нашите бебета ... По-добре да се строят с тях магистрали ...
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Вярно е, че на преден план се изкарва ...
05.12.2010 19:22
Вярно е, че на преден план се изкарва разговорът между лекарите, но от него се разбира, че един от тях не си е свършил работата, а останалите се чудят как да го прикрият, за да не загазят и те. Пишеш в постинга си, че това са "Разговори, извадени от контекста". Аз не мисля че са извадени от контекст и точно това изречение ме кара да не ти вярвам. Възможно е СРС да са прослушани по-късно, нали са го прослушвали с друга цел, а на това са попаднали случайно. Говориш ми за съд, който трябва да си свърши работата, пък тогава да се пхравят оценки от обществото. Това обаче може да се случи само в една нормална държава, нашата съдебна система ги оневинява един по един, без значение дали е мутра ири сгафил доктор. Не казвам, че всички лекари са такива, има много съвестни доктори, но те са рядкост.Лекарските грешки не се откриват, имено защото един като сгреши, всички останали го прикриват, както е в случая. Както казва народа, гарван гарвану око не вади. Добре си го написал, но по мое мнение, изводите ти са погрешни.
цитирай
7. svilen75 - Всъщност аз по-скоро задавах въ...
05.12.2010 19:43
Всъщност аз по-скоро задавах въпроси, отколкото да вадя изводи. Поне по конкретния казус. И не искам никой да ми вярва. Искам просто да се разгледа въпроса от всички страни. Извода ми е за един друг момент - политизирането на въпроса.
Разговорите, да призная, не мога да бъда сигурен, че са извадени от контекста. Съдя за това познавайки действията на полицията и Цветанов и по това, че първия публикуван разговор едва ли е първия записан със СРС, в който с еговори за бебето. Това е очебийно. Затова би трябвало да се изнесат всички разговори, не само тези трите. Това имам предвид като казвам "извадени от контекста".
А относно въпроса за съда не искам да споря, поне не в тази тема, ако желаеш може да поразсъждаваме другаде.
цитирай
8. svilen75 - Здравната ни система е болна. За да ...
05.12.2010 20:25
Здравната ни система е болна. За да си направи човек този извод не е нужно да е експерт по темата. Въпросът е кой е виновен? И не мисля, че лекарите са най-големите виновници за това. Работил съм за кратки във фармацевтична компания като търговски представител. Много от моите колеги бяха лекари. Познайте защо? Естествено, защото получаваха по-голяма заплата, отколкото, ако работеха в Бърза помощ примерно. И никой от тях не беше щастлив от факта, че не работи по специалността си. Но със заплата от болница не можеха да изхранват семействата си, камо ли да си осигурят спокоен живот, който им е необходим, за да се развиват като лекари. Да не говорим за условията в болниците. А тези, които критикувате лекарите като цяло ми кажете колко такива хора познавате. И колко от тях живеят в триетажни къщи с охрана и имат по два-три мерцедеса? Я ми кажете колко изкарва един добър лекар в сравнение с треторазряден бизнесмен в България и колко в сравнение с негов колега от същия ранг в белите страни? Лекари стават хора, които искат да забогатеят бързо, така ли? Я помислете малко, бе хора, как се става богат с лекарски труд? 6 години в университета. Къртовски труд. Още поне 16 години специализация. Ако имаш късмет попадаш в отделение, където можеш да практикуваш и после, евентуално, когато си направиш име си отваряш частен кабинет. Да не говорим за парите, похарчени за образование. През всичките тези години някой търговец или майстор-шпакловчик е дръпнал яко напред с материала спрямо същия този лекар. Та, отговорете ми, кой е виновен за ситуацията в здравеопазването? Лекарите ли? И сега кой е лошия, всичките лекари ли? А полицията е добра? Дянков, който закрива болници е добър? При положение, че 1,5 млрд. лева от резерва на здравната каса отиват в бюджета да ги харчи Дянков, а в същото време няма достатъчно направления за пациентите и се режат клинични пътеки. Най-лесно е да раздухаме един трагичен случай, за който още разследването не е приключило, камо ли да има осъдителна присъда, но да изкараме лекарите лоши. И всички вече се дървят на лекарите, готови са да линчуват всеки лекар, срещнат на улицата. Егати малоумния и първосигнален народ, дето сме. Не заслужаваме лекарите си. Но напълно си заслужаваме полицейските тикви и нискочелите управляващи. Старите хора са казали много отдавна – народ, който дава повече пари за военни и полицаи, отколкото на лекари и учители – той няма бъдеще.
цитирай
9. veselaj - Аз си мисля, че целия този шум е за...
06.12.2010 16:26
Аз си мисля, че целия този шум е заради падналия рейтинг на Цветанов. какво ли ще стане, ако се окаже, че това е било просто аборт?
разговорът на лекарите не само не доказва нищо, а и не означава нищо. Ако направи някой опит и запише разговорите между колеги на работното си място и после ги пусне на хора, каито не са наясно за какво става дума, сигурно ще остане доста изненадан от резултата.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: svilen75
Категория: Забавление
Прочетен: 239976
Постинги: 68
Коментари: 153
Гласове: 343
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930